Nyhedsbrev april 2026 fra Seniorklubben.

Mandag den 13. april åbnede Seniorklubben den 23. sæson, siden klubben tilbage i 2003 blev stiftet.

Siden da er der løbet meget vand i åen – og bestemt også mange bolde. Det er dog ikke temaet for dette indlæg. Det må vente, til vi om et par år har ”sølvbryllup”.

I år var der tilmeldt 44 til 18-hullers matchen og 5, der spillede 9 huller. Dvs. næsten 2/3 af klubbens medlemmer havde valgt at møde frem til årets første turnering. Ganske flot med så stor en opbakning og forhåbentlig ikke en ”enlig svale”.

Minutterne inden starten kl. 09:00 var præget af lidt tummel, idet afbud og manglende reservation af buggyer indebar, at der skulle foretages en række ændringer i holdsammensætningerne, inden alle 11 hold kunne sendes ud på de forskellige tildelte huller. Men det lykkedes som følge af stor fleksibilitet blandt spillerne.

Alle hold var derfor klar til at slå ud præcis kl. 09:00.

Spilformatet på 18-hullers banen var som sædvanlig, når vi åbner en ny sæson, Texas Scramble med udslag fra teested 47. Vi skal jo lige i gang efter en lang vinterpause (for de fleste).

Vejret var råkoldt fra morgenstunden og termometeret viste ikke mere end 7-8 graders varme, hvilket tydeligt afspejlede sig i medlemmernes tøjvalg. Ja selv Jørgen Gehlshøj, som ellers uanset vejr og vind normalt spiller i korte bukser og en polo, havde denne dag fundet de lange bukser frem. Temperaturen steg heldigvis nogle få grader i løbet af formiddagen – til gengæld tog vinden til i styrke. Men vi slap for regn, og det var vigtigt, især den efterfølgende frokost taget i betragtning.

Og hvordan gik det så. Uden at fornærme nogen kan jeg vist godt sige, at for mange af os var der generelt plads til forbedringer. Men det kommer helt sikkert, når vi får ”banket rusten af” i løbet af de kommende turneringer.

Så vidt jeg kunne se af de resultater, der indløb på matchkontoret, lå det gennemsnitlige antal slag for de fleste hold på først i 80’erne – altså 10-12 slag over par. Men selvfølgelig var der også enkelte hold, der gjorde det betydeligt bedre – det er der heldigvis altid. Og vinderholdet (Søren V. Andersen, Nils Rohde og Kristian Tofte) var med kun 66 slag suverænt det bedste – 6 slag under par. Det er knageme flot.

Da der som nævnte alene var tilmeldt 5 spillere til matchen på 9 huller, var det naturligvis ikke muligt at afvikle turneringen efter reglerne i en Texas Scramble. Matchen blev derfor spillet som en almindelig stableford-match. Her blev dagens vinder Manfred Steinberger med 17 point – også ganske flot.

Da alle var kommet ind fra runden, og der behørigt var ”tanket op”, samledes vi i restauranten, hvor Liz og Jan diskede op med en udsøgt frokostmenu, ligesom Lene Olesen traditionen tro uddelte præmier til dagens vindere, som blev udødeliggjort i de nedenfor viste fotos (desværre uden Nils Rohde, som havde forladt selskabet).

Kristian og Søren                                         Manfred

Med håbet om at se mange af jer til vores ugentlige turneringer ønskes alle en rigtig god golfsæson.

Bent H.